A.SAĞLIK RESMİ
Ticari gemilerin Sağlık Resmi hesaplaması aşağıda gösterilmiştir.
Net Ton X 1,52 TL (2020 yılı için)
Yabancı ülkelerden gelen gemiler serbest pratika işlemi sonucunda uğradığı ilk Türk limanında; her net ton üzerinden tahakkuk eden serbest gemi sağlık resmini öderler.
Yabancı ülkelerden gelen her gemi, ödemesi gereken serbest gemi sağlık resmi tutarını, serbest pratika işlemi sonrasında temas ettikleri ilk Türk limanına giriş yaptığı günden itibaren en geç üç iş günü içinde ilgili hesaba öder.
SAĞLIK RESMİNDEN MUAF GEMİLER
1. Harp Gemileri,
2. Resmi ziyarette bulunan gemiler,
3. Hava muhalefeti, manine arızası, kaza ve yangın gibi mucbir sebeplerle Türk limanlarına giren ve orada ticarete girmeyen gemiler,
4. 50 net tona kadar olan gemiler, ( 50 net ton dâhil)
5. Çarpma, yanma ve batma gibi sebeplerle ticari iş görme niteliğini kaybetmiş olup çekilerek götürülen gemiler, bu durumlarını Türk resmi makamlarından alacakları belgelerle ispatladıkları takdirde,
Gemi Sağlık Resmi alınmaz.
( Kaynak: Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü Web Sayfası )
B.FENER ÜCRETİ
Yabancı Bayraklı Ticaret Gemileri için
Ücret Tipi |
Beher 800 Net Tona kadar ABD Doları |
Beher 800 Net Tondan yukarı ABD Doları |
a – Çanakkale Boğazı giriş |
0,216 |
0,108 |
b – Çanakkale Boğazı çıkış |
0,216 |
0,108 |
c – İstanbul Boğazı giriş |
0,216 |
0,108 |
d – istanbul Boğazı çıkış |
0,216 |
0,108 |
e – Liman giriş |
0,192 |
0,096 |
f – Liman çıkış |
0,192 |
0,096 |
TAHLİSİYE ÜCRETİ
Ücret Tipi |
Beher Net Ton ABD Doları |
a – İstanbul Boğazı giriş |
0,108 |
b – İstanbul Boğazı çıkış |
0,108 |
FENER VE TAHLİSİYE ÜCRETİNDEN MUAF GEMİLER
1. 30 Net Register tona kadar (30 N.T. hariç) olan yabancı bayraklı gemiler.
2. 100 NT’ ye kadar (100 NT hariç) Türk Bayraklı gemiler.
3. 300 NT’ ye kadar (300 NT hariç) Türk Bayraklı balıkçı ve sünger gemileri.
4. Harp gemileri, flandra taşıyan gemiler ile bilimsel araştırma ve okul gemileri.
5. Gemi sayılmayan yüzer havuz benzerleri.
6. Liman sınırları içinde çalışan ve yıllık ücrete tabi olan gemilerin çektikleri deniz vasıtaları.
7.Liman giriş ücreti ödenen gemilerin, giriş seferine ait aynı liman içinde yer değiştirmeleri veya yükleme, boşaltma süresince aynı liman içinde diğer rıhtımlara giriş-çıkış yapma halleri.
8. Bocalama, kaza, arıza sebepleriyle limanlara ve tersanelere sığınan, uğrayan veya yeni inşa edilen ayrıca, her türlü tamir - bakım için tersaneye giren, bu meyanda da hiçbir ticari işlemde bulunmadığını ilgili resmi mercilerden alınacak belgelerle tevsik edilen gemiler sadece liman ücretinden muaf tutulacaktır.
9. Bocalama, arıza ve kaza nedeniyle transitlik vasfını kaybeden gemiler liman ücretinden muaf olup, bu gemiler için sadece tarife farkı ödenir.
10.Muafiyet tonunun üstünde bulunan gemilerin ücretleri net tonunun tamamı üzerinden hesaplanır.
11.Kötü hava koşullarından dolayı boğazlardan içeri girmek zorunda kalan veya limanlara sığınan gemiler, ilgili mercilerden izin almak kaydıyla ve bu durumlarını resmi mercilerden belgeleri ibraz etmek şartı ile boğaz ve liman ücretlerinden muaf tutulacaktır.
(Kaynak: Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Web Sayfası)
C.LİMAN RÜSUMU
LİMAN RÜSUMU (Yola Elverişlilik Belgesi Harcı) ( 2020 yılı için)
11 - 150 NT |
66,60 TL |
151 - 500 NT |
113,30 TL |
501- 3000 NT |
230,50 TL |
3001 NT' den sonraki NT için |
288,00TL |
10 NT’ a kadar olan gemiler harçtan muaftır.
D.KILAVUZLUK BARINMA PALAMAR BEKLEME ÜCRETLERİ
BARINMA HİZMETİ: (İşgal – Fuzuli İşgal)
A- Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.’ nin İstanbul Sarayburnu – Kuruçeşme Rıhtımları Tarifesi:
Tarifenin Kapsamı:
Bu Tarife, Kuruluşa ait Rıhtım, İskele ve Mendireklere rampa (aborda) veya kıçtankara eden veya şamandıralara bağlayan veyahut mendirek içinde demirleyen veya mendirek içinde başkalarına ait rıhtım ve iskelelere yanaşan şamandıralara bağlayan gemilerin buralarda barınma hizmetlerini kapsar.
Hizmetlerin Tanımı:
a) İşgal: Gemilerin Tarifenin kapsamında belirtilen yerlerde hizmetin devamı süresince barınmalarını,
b) Fuzuli İşgal: Gemilerin, Tarifenin kapsamında belirtilen yerleri hizmetin bitiminden soma veya İşletmenin izni olmaksızın fuzuli olarak işgal etmelerini ifade eder.
a) İşgal Hizmetine İlişkin Esaslar:
Ücretler, gemilerin, Kuruluşa veya mendirek içindeki başkalarına ait rıhtım, iskele, şamandıra veya demirleme yerlerinde işleri bitinceye kadar barınmaları hizmetine karşılık alınacak ücretleri kapsar.
Ücretler, gemilerin kapsamda belirtilen barınma yerlerinde kaldıkları beher gün / GT ve kesri başına alınır.
Geminin bağlandığı veya demirlediği gün ile buralardan ayrıldığı gün tam gün sayılır.
Barınma (işgal) ücretinin alındığı rıhtımlarda; makinesiz deniz vasıtasının (şatın)su derinliğinin yetersizliği nedeni ile, gemilerin rıhtımlara yanaşmasını sağlamaya yönelik kullanılmak üzere talep edilmesi halinde; deniz vasıtası başına gün ve adet bazında 1.750,00 TL maktu ücret alınır.
b) Fuzuli İşgale İlişkin Esaslar:
Gemilerin kapsamda belirtilen barınma yerlerini;
İşleri bittiği veya İşletmece kendilerine ayrılmış olan yerlere gitmeleri veya yer değiştirmeleri bildirildiği ve Liman Başkanlığı tarafından kalkış ordinosu verildiği halde, ordinonun verilişinden itibaren 3 saat içinde terk etmemeleri, (ancak, İşletme yetkililerince gemi kalkış saatinden önce gemi acentesinden yazılı teyit alınmak suretiyle, eğer aynı rıhtıma Liman Başkanlığı tarafından tertip edilmiş gemi yok ise, barınma hizmeti (işgal) olarak değerlendirilir.)
İşletmenin izni olmadan işgal etmeleri,
İşgal ettikleri halde posta talep etmemeleri (ancak, şift çalışmalarından doğan fuzuli işgal tahakkuklarında, şift çalışmalarının İşletmece yapılmadığı devrede fuzuli işgal ücreti alınmaz)
İş sahibine ait mekanik vasıta ve tesislerle yükleme-boşaltma yapan gemilerin rıhtım ve iskelelere yanaşmalarını müteakip iki saat içerisinde çalışmaya başlamamaları durumunda beher saat ve kesri başına alınacak ücretleri kapsar.
Gemiye Liman Başkanlığı’ nca hava muhalefetinden dolayı ayrılma izni verilmediği takdirde fuzuli işgal ücreti alınmaz.
Türk Bayraklı Okul ve Harp gemileri ile yük ve yolcu alıp vermemek koşuluyla kamu hizmetlerinde kullanılan deniz araçlarının kendilerine ayrılan yerlerde barınmaları halinde işgal ve fuzuli işgal ücreti alınmaz.
Mendirekler içinde başkalarına ait rıhtım ve iskelelere rampa (aborda) veya kıçtankara eden gemilerden, buraları terk edinceye kadar yalnızca barınma (işgal) ücreti alınır.
Esas Ücretler Tarifesi ( İŞGAL-FUZULİ İŞGAL)
LİMAN FAALİYETİ |
AÇIKLAMA |
ÜCRET (TÜRK LİRASI) |
GEMİLER |
Kruvaziyer yolcu gemileri için, (Gemi GT X 0,11TL X Gün) |
0,11 |
FUZULİ İŞGAL |
Liman Başkanlığı’ nın kalkış ordinosu verdiği saatten itibaren 1 saat sonrası uygulanacak (GT/100 X 16,80 X Saat) |
16,80 |
(Kaynak: Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş. tarifesi)
B- TCDD Liman İşletmelerinin Haydarpaşa – İzmir Limanları Tarifesi:
Tarifenin Kapsamı
Bu tarife; Kuruluşa ait rıhtım, iskele ve mendireklere rampa (aborda) veya kıçtankara eden veya şamandıralara bağlanan veyahut ta mendirek içinde demirleyen veya mendirek içinde başkalarına ait rıhtım ve iskelelere yanaşan, şamandıralara bağlanan gemilerin veya lash layterlerin buralarda barınma hizmetlerini kapsar.
Hizmetlerin Tanımı
a) İşgal: Gemilerin veya Lash Layterlerin kapsamda belirtilen yerlerde hizmetin devamı müddetince barınmalarını; Rıhtımların müsait olması halinde, limana yükleme/boşaltma yapmaksızın barınma amacıyla yanaşan gemilerin barınmalarını,
b) Fuzuli İşgal: Gemilerin veya Lash Layterlerin kapsamda belirtilen yerleri hizmetin bitiminden sonra veya İşletmenin izni olmaksızın fuzuli olarak işgal etmelerini ifade eder.
İşgal Hizmetine İlişkin Esaslar:
Ücretler, gemilerin ve lash layterlerin Kuruluşa veya mendirek içinde başkalarına ait rıhtım, iskele, şamandıra veya demirleme yerlerinde işleri bitinceye kadar barınmaları hizmetine karşılık alınacak ücretleri kapsar.
Ücretler, gemilerin veya lash layterlerin kapsamda belirtilen barınma yerlerinde kaldıkları beher gün için 1000 GT ve kesri başına alınır.
Geminin veya lash layterlerin bağlandığı veya demirlendiği gün ile buralardan ayrıldığı gün, tam gün sayılır.
Geminin veya lash layterlerin barınma yeri değiştirildiği takdirde, tüm barınma süresi için yüksek ücret ihtiva eden barınma ücreti uygulanır.
Gemiye veya lash layterlerine verilecek hizmeti kolaylaştırmak amacıyla veya rıhtımda su derinliğinin yetersizliği sebebiyle veyahut ta herhangi bir nedenden dolayı deniz vasıtası kullanılmasının talep edilmesi ve bu talebin İşletmece kabul edilmesi halinde, işgal ücreti % 100 ilaveli olarak alınır. (Bu durumda deniz vasıtası için ücret alınmaz.)
Barınma yerlerinde bulunan bir geminin veya lash layterin bordasına yanaşan bir başka gemiden, yanaşılan geminin veya lash layterin bulunduğu barınma yeri göz önünde tutularak ücret alınır.
Barınma görevi yapmak üzere inşa edilen daimi mahiyetteki sabit ve yüzer tesisler de barınma yeri sayılır.
Fuzuli İşgale İlişkin Esaslar:
Ücretler; gemilerin veya lash layterlerin kapsamda belirtilen barınma yerlerini;
İşletmenin izni olmadan işgal etmeleri, işleri bittiği veya işletmece kendilerine ayrılmış olan yerlere gitmeleri veya yer değiştirmeleri bildirildiği halde, 3 saat içinde terk etmemeleri,
İşgal ettikleri halde, posta talep etmemeleri, (Ancak şift çalışmalarından doğan fuzuli işgal tahakkuklarında, İşletmece şift çalışmalarının yapılmadığı devrede fuzuli işgal ücreti alınmaz.)
Gemilerin işinin bitiminden itibaren tanınan 3 saatlik süre içinde, gemi kaptan ve acentesince tatlı su veya ihrakiye talebinde bulunulması halinde, bu süreyi aşmaları,
Sahiplerine ait mekanik vasıta ve tesislerle yükleme/boşaltma yapan gemilerin, bu vasıta ve tesislerin hazırlanması için hizmete başlamadan evvel 2 saatlik bir süre sonunda, yükleme /boşaltma yapmaksızın rıhtımda kalmaları,
durumunda, beher saat ve kesri başına alınacak ücretleri kapsar.
Gemiye, hava muhalefetinden dolayı Liman Başkanlığı veya İşletmece ayrılma izni verilmediği takdirde, fuzuli işgal ücreti alınmaz.
Kılavuz ve römorkör almak zorunda olan gemilere, İşletmenin imkânlarının elvermemesi nedeniyle iş talebine uygun saatte hizmet verilememesi halinde, geminin bekletildiği süreler için fuzuli işgal ücreti alınmaz.
Türk Bayraklı okul ve harp gemileri ile yük ve yolcu alıp vermemek koşuluyla, kamu hizmetlerinde kullanılan deniz araçlarının kendilerine ayrılan yerlerde barınmaları halinde, işgal ve fuzuli işgal ücreti alınmaz.
Mendirekler içinde başkalarına ait rıhtım ve iskelelere rampa (aborda) veya kıçtankara eden gemilerden, buraları terk edinceye kadar yalnızca barınma (işgal) ücreti alınır.
Lash Layterlerin Barınma Hizmeti
Ana gemiden, denize bırakılan lash layterin tekrar ana gemiye yükletilinceye kadar kapsamdaki yerlerde kaldığı beher gün ve kesri için;
500 ton'a kadar 38,50 TL
501 ton'dan yukarı 45,50 TL
1001 ton'dan yukarı 70 TL
Esas Ücret Tablosu: 1000GT/GÜN/TL
Geminin GT’ u |
Diğer Tüm Gemiler (35+35) |
FUZULİ İŞGAL (3500 GT/SAAT) 70+70 |
0 – 3500 GRT gemiler |
35 |
70 |
3501- 2000 GRT gemiler |
70 |
140 |
2001 – 3000 GRT gemiler |
105 |
210 |
3001 – 4000 GRT gemiler |
140 |
280 |
4001 – 5000 GRT gemiler |
175 |
350 |
5001 – 6000 GRT gemiler |
210 |
420 |
6001 – 7000 GRT gemiler |
245 |
490 |
7001 – 8000 GRT gemiler |
280 |
560 |
8001 – 9000 GRT gemiler |
315 |
630 |
(Kaynak: TCDD Liman Hizmetleri Tarifesi)
KILAVUZLUK VE RÖMORKÖR HİZMETLERİ:
(İstanbul Limanı, Çanakkale Limanı, Gelibolu Limanı, İzmir Limanı ve Marmara Denizi geçişleri)
Kılavuzluk Hizmetleri Esas Ücret Tablosu: (ABD Doları / GT)
YOLCU GEMİLERİ FERİBOTLAR RO-RO GEMİLERİ CAR CARRİER GEMİLERİ |
KONTEYNER GEMİLERİ |
DİĞER YÜK GEMİLERİ |
|||
0-1000 |
+1000 |
0 - 1000 |
+1000 |
0-1000 |
+1000 |
100 |
40 |
135 |
60 |
165 |
70 |
Tablo:1
Kılavuz Bekleme Ücreti: beher saat ve kesri için 120 USD, Yukarıdaki ücretlere kılavuz servis botu dahildir.
Römorkör Hizmetleri Esas Ücret Tablosu: (ABD Doları / GT)
YOLCU GEMİLERİ FERİBOTLAR RO-RO GEMİLERİ CAR CARRİER GEMİLERİ |
KONTEYNER GEMİLERİ |
DİĞER YÜK GEMİLERİ |
|||
0-1000 |
+1000 |
0 - 1000 |
+1000 |
0-3000 |
+1000 |
160 |
30 |
230 |
45 |
270 |
50 |
Tablo:2
Tablo 1 ve 2 kapsamındaki gemi tipi; Klas Sertifikalarında çok amaçlı olarak kullanıldığı belirlenen gemilerle ilgili, ücret uygulamaya esas gemi tipinin tespitinde gemi ağırlıklı yükü esas alınır.
Tanımlar:
Kılavuzluk Hizmeti: Gemilere kılavuz kaptan ve servis motoru ile verilen hizmeti
Römorkaj Hizmeti: Limanda geminin yanında bulunma ve gereğinde çekilmesi /itilmesi hizmeti
Kılavuz ve Römorkör Hizmetlerine İlişkin Esaslar:
Yukarıdaki tabloda gösterilen ücretler esas ücretler olup, tarifenin uygulanışında tarife hükümleri ile esas ücretleri gösterir tablolar bir bütün teşkil eder. İlaveli veya indirimli ücret uygulanması esas ücretler üzerinden yapılır ve tarife üzerinden yapılacak hesaplamalarda ilave ve indirimler esas ücreti değiştirmez.
Bir hizmet için birden fazla indirim öngörülmüş ise; indirimlerden yalnızca en yüksek olanı uygulanır. Yine bir hizmet için birden fazla aynı oranda indirim öngörülmüş ise; yalnızca biri uygulanır. Ancak; bir hizmet için hem ilave hem de indirim uygulanması halinde ilave ve indirim oranları arasındaki (+;-) fark esas ücrete uygulanır.
Hizmetlerin 2429 sayılı Ulusal Bayram ve Genel Tatiller hakkında kanunda belirtilen günlere rastlaması halinde esas ücretler; liman hizmetlerinde Cumartesi günü saat: 13:00’ den itibaren tatbik edilen tatil uygulaması hariç, %50 ilaveli olarak alınır.
Tehlikeli yük taşıyan tankerler ile IMDG kod sınıf 1 ve 7 yükleri taşıyan gemilere verilecek kılavuzluk, römorkör ve palamar hizmet esas ücretleri %30, açık denizde akaryakıt depolamak amacıyla konuşlandırılan antrepo gemilerine limbo yapan tehlikeli madde yüklü veya tehlikeli maddeden arındırılmamış tankerlere verilecek, kılavuzluk ve römorkör hizmet esas ücretleri ise %50 ilaveli olarak alınır.
IMDG kod Sınıf 2-5.1-5.2 ve 6.2 yükleri taşıyan tanker dışındaki diğer gemilere verilecek kılavuzluk, römorkör ve palamar hizmet esas ücretleri ilaveli olarak alınır.
Hizmete başlanmadan önce 24 saat içinde alınmış Gasfree Sertifikası bulunması halinde tarife esas ücretleri uygulanır.
İstanbul Limanında: Karaköy,Salıpazarı, Haydarpaşa, Sarayburnu, Dolmabahçe şamandıra ve demir mahalli ile Haliç'te verilen kılavuzluk hizmetlerine Tablo:1, römorkör hizmetlerine ise Tablo 2 deki esas ücretler uygulanır. İstanbul Liman hudutları içindeki diğer rıhtım, iskele ve tesislerde (Zeyport hariç) ise esas ücret 0 ilaveli olarak alınır.
Diğer Limanlarda: İç ve Orta Limanda verilen kılavuzluk hizmetlerine Tablo 1, römorkör hizmetlerine ise Tablo 2deki esas ücretler uygulanır. Bu limanların dış liman sahalarında verilen hizmetler için esas ücretler 0 ilaveli olarak alınır.
Kılavuz ve Römorkör Alma Zorunluluğu:
Gemilerin uymakla yükümlü oldukları Kılavuz /Römorkör alma ve muafiyet oranları, Liman Tüzük Yönetmelikleri ile belirlenir.
Türk Bayraklı Okul, Harp ve Araştırma Gemileri: Türk Bayraklı okul, askeri gemiler ile kamu kurum ve kuruluşlarına ait araştırma gemilerine kılavuzluk ve palamar hizmeti verilse dahi ücret alınmaz.
(Kaynak: Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Kılavuz, Römorkaj ve Diğer Hizmetler Tarifesi)
BEKLEME ÜCRETİ:
DENİZ VASITALARI KİRALAMA ESAS ÜCRET TABLOSU |
||
Vasıtanın Gücü (TBP) |
Planlı Refakat ve Kiralamalar İçin Beher Saat ve Kesri İçin ABD Doları |
Plansız Refakat ve Kiralamalar İçin Beher Saat ve Kesri İçin ABD Doları |
0 - 9,9 Tona kadar |
300 |
450 |
10 – 19,9 Tona kadar |
400 |
600 |
20 – 39,9 Tona kadar |
800 |
1200 |
40 – 59,9 Tona kadar |
1200 |
1800 |
60 – 79,9 Tona kadar |
1600 |
2400 |
80 – Ton ve üzeri |
2200 |
3300 |
100 Ton ve üzeri |
3800 |
5700 |
Tablo: 3
Bekleme ücreti esas ücretin yarısıdır. Kılavuz botunun amacı dışında kullanılması halinde beher saat ve kesri başına 300 ABD Doları alınır.
ERV NENE HATUN Acil Müdahale Gemisi için vaki olacak özel amaçlı kiralama talepleri; tarife dışında ayrıca değerlendirilir.
Bekleme Ücreti: Kuruluştan kaynaklanmayan bir nedenle hizmetin bekletilmesi ve bekleme sonunda hizmetin gecikme ile yapılması halinde:
a)Kılavuzluk hizmetlerinde yapılan hizmetin esas ücreti ve ayrıca bekleme ücreti alınır.
b)Römorkör hizmetinde de yapılan hizmetin esas ücreti ve ayrıca bekleme süresi kadar Tablo: 3 deki bekleme ücreti alınır.
Kuruluştan kaynaklanmayan bir nedenle hizmetin bekletilmesi ve bekleme sonunda hizmetin yapılmaması halinde:
a) Kılavuzluk hizmetine ait esas ücretin %50 si ile bekleme ücretinin tamamı alınır.
b) Römorkör hizmetinde esas ücret tablosundaki ücretlerin %50 'si ve ayrıca Tablo: 3 deki bekleme ücreti alınır.
Bir saate kadar beklemelerden bekleme ücreti alınmaz. Bir saati aşan beklemelerde tüm bekleme süresi için ücret alınır. Kuruluş, kılavuzluk ve römorkör hizmetlerine verdiği vasıta ve personeli 1 saatten fazla bekletip bekletmemeye ve bekleme süresi içinde başka hizmet taleplerini yerine getirmeye yetkilidir.
Başlayan hizmetlerde hizmetin mücbir sebeplerle (hava muhalefeti gibi) yapılamaması halinde sadece esas ücret tablosundaki ücretlerin %50 si alınır.
(Kaynak: Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Kılavuz, Römorkaj ve Diğer Hizmetler Tarifesi)
PALAMAR HİZMETİ:
A- Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Tarifesi:
Palamar Hizmetleri Esas Ücret Tablosu: (ABD Doları / GT)
TÜM DİĞER GEMİLER |
|
0 – 1000 |
+1000 |
30 |
15 |
Palamar hizmeti, gemilerin rıhtımlara bağlanması ve çözülmesinde tek bir sefer için alınır. Kalkışta ikinci sefer için alınmaz.
B- TCDD Liman Hizmetleri Tarifesi:
Palamar Hizmetleri Esas Ücret Tablosu:(TÜRK LİRASI / Bağlama – Çözme)
GEMİNİN GT’ si |
DİĞER TÜM GEMİLER |
(94,50+49) |
|
0 – 1000 |
94,50 |
1001 – 2000 |
143,50 |
2001 – 3000 |
192,50 |
3001 – 4000 |
241,50 |
4001 – 5000 |
290,50 |
5001 – 6000 |
339,50 |
6001 – 7000 |
388,50 |
7001 – 8000 |
437,50 |
8001 – 9000 |
486,50 |
9001 – 10000 |
535,50 |
1- Yılbaşı, Dini ve Milli Bayramlar ile 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü, yukarıdaki ücretler %50 ilaveli olarak alınır.
2- Tabloda belirtilen ücretler, bağlama ve çözme için tek olarak alınır.
3- Akaryakıt ve diğer patlayıcı, parlayıcı ve yanıcı eşya taşıyan ve gasfree yapmamış tankerlerin palamar hizmeti ücreti %30 ilaveli alınır.
4- 80.000 GT’ den daha büyük gemiler için 80.000 GT ücretleri uygulanır.
5- Tablodaki GT’ ler, harp gemileri için deplasman ton olarak uygulanır.
E.ACENTELİK VE KORUYUCU ACENTELİK ÜCRETLERİ
ACENTELİK HİZMETLERİ
(10.3.2008 tarih ve 26812 sayılı Resmi Gazete Tarife No: 1’ e göre uygulanması zorunludur.)
LİMAN VE / VEYA KARASULARINDAKİ GEMİLER İÇİN
Geminin Net Tonilatosu |
Her uğrama için baz ücret EURO |
0 – 500 ‘ e kadar |
300 |
501 – 1000 ‘ e kadar |
500 |
1001 – 2000 ‘ e kadar |
750 |
2001 – 3000 ‘ e kadar |
975 |
3001 – 4000 ‘ e kadar |
1200 |
4001 – 5000 ‘ e kadar |
1450 |
5001 – 7500 ‘ e kadar |
1700 |
7501 – 10000 ‘ e kadar |
2100 |
10001 – 20000 ‘ e kadar beher 1000 NRT ve kesri için ek olarak |
75 |
20001 – 30000 ‘ e kadar beher 1000 NRT ve kesri için ek olarak |
65 |
30001 – 40000 ‘ e kadar beher 1000 NRT ve kesri için ek olarak |
55 |
40001 – 50000 ‘ e kadar beher 1000 NRT ve kesri için ek olarak |
40 |
50001 ‘den yukarı beher 1000 NRT ve kesri için ek olarak |
25 |
a) Yukarıdaki baz ücret geminin liman ve/veya karasularında ne sebeple olursa olsun 5 (beş dahil) takvim gününe kadar kalışı içindir.
b) Geminin 5 (beş) günden fazla kalması halinde 5 (beş) günden sonraki 3 (üç) günlük her dönem ve kesri için baz ücretlere % 25 (yirmi beş) eklenir.
c) Geminin eşya ve yolcu hizmetlerinin aynı liman alanı içerisinde başka yerlerde yapılması (geminin kendi imkanlarıyla aynı rıhtım boyunca yer değiştirmeleri dışında) ilk yer değiştirme için baz ücrete % 10 (on) ve bundan sonraki yer değiştirmeler için baz ücrete % 5 (beş) eklenir.
d) Donatanlarca istenecek özel denetim ve hizmetler dışında; müşterek ve hususi avarya, çatışma, karaya oturma, yangın, kurtarma - yardım, havuzlama, onarım gibi hizmetlerin yapılması halinde baz ücretlere % 25 (yirmi beş ) eklenir.
e) Yalnız yolcu gemileri için baz ücretten % 40 (kırk)'a kadar indirim yapılabilir.
KORUYUCU ACENTELİK HİZMETLERİ
(10.3.2008 tarih ve 26812 sayılı Resmi Gazete Tarife No: 2’ ye göre uygulanması zorunludur)
LİMAN VE/VEYA KARASULARINDAKİ GEMİLER İÇİN
Geminin Net Tonilatosu |
Her uğrama için baz ücret EURO |
0 – 500 ‘ e kadar |
150 |
501 – 1000 ‘ e kadar |
250 |
1001 – 2000 ‘ e kadar |
375 |
2001 – 3000 ‘ e kadar |
488 |
3001 – 4000 ‘ e kadar |
600 |
4001 – 5000 ‘ e kadar |
715 |
5001 – 7500 ‘ e kadar |
850 |
7501 – 10000 ‘ e kadar |
1050 |
10001 – 20000 ‘ e kadar beher 1000 NRT ve kesri için ek olarak |
38 |
20001 – 30000 ‘ e kadar beher 1000 NRT ve kesri için ek olarak |
33 |
30001 – 40000 ‘ e kadar beher 1000 NRT ve kesri için ek olarak |
28 |
40001 – 50000 ‘ e kadar beher 1000 NRT ve kesri için ek olarak |
20 |
50001 ‘den yukarı beher 1000 NRT ve kesri için ek olarak |
13 |
a) Yukarıdaki baz ücret geminin liman ve/veya karasularında ne sebeple olursa olsun 5 (beş dahil) takvim gününe kadar kalışı içindir.
b) Geminin 5 (beş) günden fazla kalması halinde 5 (beş) günden sonraki 3 (üç)’er günlük her dönem ve kesri için baz ücretlere % 25 (yirmi beş) eklenir.
c) Donatanlarca istenecek özel denetim ve hizmetler dışında; çatışma, karaya oturma, yangın, kurtarma-yardım, havuzlama, onarım gibi hizmetlerin yapılması halinde baz ücretlere % 25 (yirmi beş) eklenir.
F.GÖZETİM HİZMETLERİ
GÖZETİM HİZMETLERİ
(10.3.2008 tarih ve 26812 sayılı Resmi Gazete Tarife No: 5’ e göre uygulanması zorunludur)
LİMAN VE/VEYA KARASULARINDAKİ GEMİLER İÇİN
Yükleme ve Boşaltma |
EURO/Metrik Ton |
|
A- DÖKME EŞYA |
||
a) Katı Eşya ( Maden cevheri, mineraller, hurda, pik demiri, kömür, keçi boynuzu, hayvan yemi, küspe, çimento, kilinker, ponza, suni gübre, mucur.) |
||
I- 0 - 10000 tona kadar |
0.15 |
|
II- 10001 - 20000 tona kadar |
0.10 |
|
III- 20000 tondan yukarı kısım için |
0.05 |
|
b) Tahıl ve Tohumlar: Buğday, arpa, yulaf, çavdar, pirinç, mısır, ayçiçeği, soya fasulyesi, fığ. |
||
I- 10000 tona kadar |
0.10 |
|
II- 10001- 25000 tona kadar |
0.075 |
|
III- 25000 tondan yukarı kısım için |
0.045 |
|
c) Bakliyat: Bakla, börülce, fasulye, mercimek, nohut |
||
I- 0 - 5000 tona kadar |
0.30 |
|
II- 5000 tondan yukarı kısım için |
0.15 |
|
d) Ham petrol, akaryakıt: |
||
I- 15000 tona kadar |
0.040 |
|
II- 15001-35000 tona kadar |
0.030 |
|
III- 35000 tondan yukarı kısım için |
0.015 |
|
e) LPG ve LNG Gazlar: |
||
I- 0 – 15000 tona kadar |
0.15 |
|
II- 15000 tondan yukarı kısım için |
0.05 |
|
f) Kimyevi maddeler (Petrol ürünü olanlar dahil) Şarap, zeytinyağı, melas, yemeklik sıvı yağ, madeni yağ, donyağı. |
0.15 |
|
B) DÖKME OLMAYAN EŞYA : (Aşağıda sayılanlar) |
||
a) Tahıl ve un, suni gübre, şeker, çimento, pirinç, irmik, keçi boynuzu, mineraller, mermer blok. |
||
I- 20000 tona kadar |
0.15 |
|
II- 20000 tondan yukarı kısım için |
0.05 |
|
b) Taze meyve ve sebze, narenciye, dondurulmuş gıda |
1,00 |
|
c) Bakliyat ve Tohumlar |
0.60 |
|
d) Kâğıt ve Demir çelik mamulü ile yarı mamulleri: Saç levha, kangal demir, profil, kütük demir, inşaat demiri, firkete demir, filmaşin, her türlü boru, rulo saç, gazete kağıdı, rulo kağıt, kağıt hamuru. |
||
I- 0 - 5000 tona kadar |
0.25 |
|
II- 5001 - 10000 tona kadar |
0.15 |
|
III- 10000'den yukarı kısım için |
0.10 |
|
e) Ağaç kütüğü ve tomruk. |
||
I- 0 - 3000 tona kadar |
0.50 |
|
II- 3001 - 5000 tona kadar |
0.35 |
|
III- 5001 tondan yukarı kısım için |
0.10 |
|
C) BOŞ KONTEYNER VE BOŞ TREYLER (Euro/Adet) |
10.00 |
|
D) CANLI HAYVANLAR (Euro / Adet) |
||
a) Küçükbaş |
0.05 |
|
b) Büyükbaş |
0.15 |
|
E) DİĞER EŞYA, KIRKAMBAR OLARAK TAŞINAN YÜKLER |
||
I-Yükleme ve/veya boşaltma ücretlerinin taşıyan tarafından ödenmesi halinde |
1.00 |
|
II-Yükleme ve/veya boşaltma ücretlerinin yükleyici ve/veya alıcı tarafından ödenmesi halinde |
0.60 |
|
F) KONTEYNER İÇİNDE TAŞINAN TÜM YÜKLER (Yukarıdakiler dâhil) |
||
I-Yükleme ve/veya boşaltma ücretlerinin taşıyan tarafından ödenmesi halinde |
1.00 |
|
II-Yükleme ve/veya boşaltma ücretlerinin yükleyici ve/veya alıcı tarafından ödenmesi halinde |
0.60 |
|
G) OTOMOBİL, JEEP, PİKAP, PANELVAN, MİNİBÜS, MİDİBÜS EURO /Beher Adet |
||
Yükleme ve/veya boşaltma ücretlerinin taşıyan, yükleyici ve/veya alıcı tarafından ödenmesi halinde: |
||
0 - 50 adet’ e kadar |
5.00 |
|
51 - 300 adet’ e kadar |
3.00 |
|
301 ve üzeri |
1.50 |
|
H) RO - RO GEMİLERLE TAŞINAN VE KENDİ KENDİNE YÜRÜYEBİLEN TEKERLEKLİ PALETLİ VASITA VE İŞ MAKİNALARI EURO / Beher Metre |
||
Euro / Uzunluğu üzerinden beher metre için: |
3.00 |
|
I) Yukarıdaki belirtilen baz ücretlere göre hesaplanacak toplam gözetim ücretinin 150.- (yüz elli) Euro' dan az olması halinde, gözetim ücreti 150.- (yüz elli) Euro olarak uygulanır. |
||
G.ÇEŞİTLİ MASRAFLAR
KOMİSYON:
(10.3.2008 tarih ve 26812 sayılı Resmi Gazete Tarife No: 6’ a göre uygulanması zorunludur)
Komisyon ücreti sadece 1 numaralı tarifedeki acentelik ücretine ek olarak 5 numaralı tarifedeki ( F, H) bölümleri için uygulanır.
A) EŞYA |
Navlun Hâsılatının Yüzdesi |
I. Yükleme |
5 |
II. Boşaltma |
2,5 |
B) TRANSİT EŞYA |
|
I. Yükleme |
2,5 |
II. Boşaltma |
1,50 |
C) YOLCU TAŞIMASI |
Türkiye’ de Satılan Bilet Bedelinin Yüzdesi |
Türkiye’de satılan bilet bedeli |
12,50 |
Not: Yükleme komisyonu, yükleme limanından konşimento üzerinde belirtilen nihai varış limanına kadar olan navlun üzerinden alınır
PRİMAJ:
(10.3.2008 tarih ve 26812 sayılı Resmi Gazete Tarife No: 7’ e göre uygulanması zorunludur)
Bölge |
Navlun Hasılatının Yüzdesi |
I. Akdeniz ve Karadeniz Limanları İçin |
5 |
II. Cebelitarık ve Süveyş Dışındaki Limanlar İçin |
3 |
a) Primaj ücreti 1 numaralı tarifedeki acentelik ücretine ek olarak 5 numaralı tarifedeki ( F,H) bölümleri için uygulanır.
b) Ancak konşimento başına alınacak primaj tutarı 3.500.- Euro ile sınırlıdır.
DİĞER HİZMET ÜCRETLERİ:
(10.3.2008 tarih ve 26812 sayılı Resmi Gazete Tarife No: 8’ e göre uygulanması zorunludur)
(Bu maddedeki hizmetler, İstanbul ve/veya Çanakkale Boğazından geçen gemiler için uygulanır)
1- Yedek Parça:
Yurtdışından gelip, gemiye teslim edilen yedek parça ve/ veya malzemenin, her bir gönderici için ağırlığı üzerinden, kilo başına 1.00 Euro hizmet ücreti acenteye ödenir. Hizmet ücreti, teslim masraflarına ek olarak, geçiş veya uğrak başına, en az 150 Euro veya fazla 500 Euro olarak uygulanır.
2- Bunker İkmali:
Bunker ikmali ve slop hizmeti nezaret ücreti 100 Euro hizmetin gemi demirdeyken yapılması halinde uygulanır.
3- Türk Boğazlarından geçiş sırasında katılan veya ayrılan kişi başına:
(Masraflara ilaveten )
EURO
1-2 kişi 75
Beher fazla kişi 25
4- Tıbbi Hizmetler:
Beher hasta başına 40
(Masraflara ilaveten)
5- Kaptan Avansı:
Verilen para miktarı üzerinden %1, asgari 50
(Masraflara ilaveten )
MOTOR SERVİSİ:
A – İSTANBUL (ZEYPORT) MOTOR ÜCRETLERİ |
|
Gideceği Yer: |
EURO |
A,B ve C Demir Bölgeleri |
110,00 |
Kuzey'den Gelen Seyirde |
150,00 |
Güney'den Gelen Seyirde (Sivri Ada-girişe 10 deniz mili) |
190,00 |
Karaköy / Haydarpaşa / Kadıköy Uğrama Farkı ( Beher Uğrama ) |
55,00 |
Beher Saat Bekleme |
40,00 |
Beher ilave deniz mili |
20,00 |
Kargo Taşıma ( Beher 500 Kg için ) |
25,00 |
Vinç Hizmeti ( Beher 1000 Kg için ) |
40,00 |
B – BÜYÜKDERE MOTOR ÜCRETLERİ |
|
Gideceği Yer: |
EURO |
Büyükdere Koyu Demirde |
75,00 |
Hamsi limanı - Fil Burnu |
135,00 |
Rumeli Feneri |
200,00 |
Kuzey Girişi 2-no'lu Kuru Yük Demir Yeri |
300,00 |
Kuzey Girişi 1-no'lu Tehlikeli Yük Demir Yeri |
350,00 |
C – ÇANAKKALE MOTOR ÜCRETLERİ |
|
Gideceği Yer: |
EURO |
Kanlı Dere - Karanfil Feneri |
135,00 |
Karanlık Liman Demirde |
200,00 |
Mehmetçik - Kumkale Burnu |
300,00 |
EURO
BEKÇİ
(8 Saatlik vardiyada) 50
TELEKOMİNİKASYON 100 – 150
(Uydu yoluyla komünikasyon hariç ortalama)
MAHALLİ TELEFON KONUŞMALARI, POSTA, DAMGA PULU V.S
(Her uğrama için) 75 – 150
TAKSİ
(Maliyetine ve kullanılışa göre )
NOTER VEKÂLETNAMESİ
(Noter makbuzu gereğince)
İHRACAT MANİFESTOLARININ KONSOLOSLUK TASDİKİ 30
(Konsolos harcına ilaveten )
EURO
GEMİYE KATILAN VEYA AYRILAN KİŞİLER:
Limanlarda gemiden ayrılış veya gemiye katılış / kişi başına
(Masraflara ilaveten)
1 ila 2 kişi 75
Beher fazla kişi 25
İstanbul Liman’ı dışındaki Marmara Denizi ve Karadeniz Liman’larında
yukarıdaki ücretlerin iki misli alınır
TIBBİ HİZMETLER: ( İstanbul Liman’ında)
Masraflara ilaveden doktora götürülen beher hasta başına 40
İstanbul Liman’ı dışındaki Marmara Denizi ve Karadeniz Liman’larında
yukarıdaki ücretlerin iki misli alınır.
ÇAMAŞIR:
Acente tarafından yapılması icap eden formaliteler İçin kumanyacı
faturasına ilaveten 30
MÜTEFERRİK MASRAFLAR:
(Geliş-gidiş kontrolü, muhtelif hizmetler, çeşitli sarfiyat vesaire):
Geminin limanda kalış müddetine yük miktarına ve işlemin cins
ve çeşidine gör uğrama başına 150 – 250
DERNEK AİDAT:
Derneğe Giriş EURO 500
Yıllık Aidat EURO 300 + 25 TL
Muameleli gemilerden, beher uğramada yüklenilen ve/veya boşaltılan yük üzerinden:
0 – 5000 Tona kadar EURO 20
5001 ve yukarısı için EURO 40
Yükleme/Boşaltma yapmayan liman uğraklı gemiler EURO 20
Liman Uğraklı Yolcu Gemileri EURO 20
GEMİ, TANKER VE DENİZ VASITALARININ DENİZİ KİRLETMELERİ HALİNDE UYGULANACAK PARA
CEZALARI: (2019 Yılı)
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından, 31 Aralık 2018 tarih ve 30642 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2872 sayılı Çevre Kanununun 20. maddesi Uyarınca Verilecek İdari Para Cezalarına İlişkin Tebliğe (2019/1) göre hazırlanmıştır. (2019 yılı için)
A) Petrol ve petrol türevleri ( ham petrol, akaryakıt, sintine slaç, slop, rafine ürün, yağlı atık vb ) tahliyesi veya deşarj yapan tankerlerden: (madde 20 I-1)
GRT |
Ton Başına / TL |
1.000 GRT’ a kadar |
494,92 |
1.001 – 5.000 ( yukarıdaki miktara ilave olarak) |
123,73 |
5.001 ve yukarısı (yukarıdaki miktarlara ilave olarak ) |
12,37 |
B- Kirli Balast Tahliyesi Yapan Tankerlerden: (madde 20 I-2)
GRT |
Ton Başına / TL |
1.000 GRT’ a kadar |
90,17 |
1.001 – 5.000 ( yukarıdaki miktara ilave olarak) |
17,99 |
5.001 ve yukarısı (yukarıdaki miktarlara ilave olarak ) |
0,287 krs |
C- Petrol ve petrol türevleri (sintine slaç, slop, akaryakıt, yağlı atık vb ) veya kirli balast tahliyesi yapan gemi ve diğer deniz vasıtalarından: (madde 20 I-3)
GRT |
Ton Başına / TL |
1.000 GRT’ a kadar |
247,46 |
1.001 – 5.000 ( yukarıdaki miktara ilave olarak) |
49,49 |
5.001 ve yukarısı (yukarıdaki miktarlara ilave olarak ) |
12,37 |
D- Katı atık bırakan veya evsel atık su deşarjı yapan tanker, gemi ve diğer deniz araçlarından:
(madde 20 I-4)
GRT |
Ton Başına / TL |
1.000 GRT’ a kadar |
123,73 |
1.001 – 5.000 ( yukarıdaki miktara ilave olarak) |
24,75 |
5.001 ve yukarısı (yukarıdaki miktarlara ilave olarak ) |
12,37 |
Tehlikeli madde ve atıkların deşarjı durumunda uygulanacak idarî para cezaları, petrol ve türevleri kategorisi esas alınarak on katı verilir.
Kirliliğin oluşmasını müteakip gemi veya deniz aracının kendi imkânları ile neden olduğu kirliliği giderdiğinin tespit edilmesi durumunda, idarî para cezası 1/3 oranında uygulanır.
Cezanın derhal ve defaten ödenmemesi veya bu hususta yeterli teminat gösterilmemesi halinde, gemiler ve götürülebilen diğer deniz vasıtaları en yakın liman yetkilisine teslim edilerek seyrüseferden ve faaliyetten men edilir. Banka teminat mektubu veya geminin bağlı olduğu kulüp sigortacısı tarafından düzenlenecek teminat mektubu teminat olarak kabul edilir.
Yabancı devlet egemenliği altındaki sularda bu devletlerin mevzuatının Türk bayraklı gemiler tarafından ihlali durumunda, ilgili devletin ceza uygulamaması ve Türkiye'nin cezalandırmasını talep etmesi durumunda bu Kanun hükümleri uygulanır.
STEVEDORING: (Elleçleme)
Yükleme / boşaltma masrafları taşıyan hesabına olduğu hallerde aşağıda gösterilen iki seçenekten birisi taşıyan ile acente arasındaki anlaşmaya esas teşkil der.
a) GÖTÜRÜ USULÜ
Konteyner, Lash, Ro/Ro ve başka usullerle taşınmayan kırkambar (Break bulk) yüklerde yükleme / boşaltma ve / veya gemi içi şifting hizmetleri karşılığı olarak;
Hizmet Türü |
Ton başına Euro |
Boşaltma |
6 |
Yükleme |
6 |
b) MASRAF ve ÜCRET USULÜ
Acente, Liman İşletmesi’nin ve diğer fatura ve masrafların tutarına ilaveten, donatanla arasındaki özel anlaşma hükümlerine göre donatanı borçlandırır.
Yukarıdaki boşaltma, yükleme ve şifting ameliyelerinde aşağıdaki zamlar hesaba alınmalıdır.
1- Gemi ambarlarına yükletilmesi veya boşaltılması yapılan eşyadan ayrı, aynı ambarda bulunan diğer eşyanın veya ambarın kendi pisliği kirleticiliği gibi sebeplerle insan elbise ve cildini kirleten veya normal temizlikten çok daha fazla bir temizlik yapılmasını gerektiren hallerde yükleme, boşaltma, şifting yapılan eşyanın yalnız o miktarı üzerinden esas ücretlere % 30,
2- Kaza veya deniz nedeniyle hasar görmüş veya normal pozisyonunu kaybetmiş gemiden eşya boşaltılması halinde esas ücretlere %30,
3- Denizden hasar görmüş eşyanın (ıslanmış, dağılmış vs. gibi ) boşaltılması halinde esas ücretleri % 30,
4- IMO’ ya dâhil tehlikeli eşyanın yükleme, boşaltma, şifting ve limbo hizmeti ücretleri, esas ücretlere % 20 ilave olarak alınır.
c) KONTEYNER YÜKLEME / BOŞALTMA (LİNER TERMS)
Hizmet Türü |
Beher Konteyner İçin EURO |
Boşaltma, dolu konteyner |
110 |
Boşaltma, boş konteyner |
40 |
Yükleme, dolu konteyner |
110 |
Yükleme, boş konteyner |
40 |
Ambar Açma / Kapama ve Gemi Yük Donanımının Hazırlanması:
a) İşletmece gemi ambarı kapaklarının açılıp, gemi üzerinde bırakılması
ve tekrar kapatılması halinde bu hizmetler için kapak başına: 40 Euro
b) Rıhtıma indirilmesi ve tekrar yükletilmesi halinde bu hizmetler için
kapak başına 70 Euro
c) Yük donanımının hazırlanması beher işlem / takım başı 60 Euro
d) Ağır yük donanımının hazırlanması beher işlem 100 Euro
e) Ağır yük donanımının yerine bağlanması 100 Euro
BOŞ BEKLEME ÜCRETİ:
Yükleme – boşaltma, şifting ve limbo hizmetlerinin yerine getirilmesi için iş sahibinin isteği üzerine işletmenin işe tertip ettiği personel araç ve gerecin, TDİ Tarifesinin Genel Esaslar bölümü 1.3.8; TCDD Tarifesinin Genel Esaslar bölümü 1.3.12 maddesinde belirtilen nedenlerle bekletilmesi halinde, Maddede belirtilen esaslara göre, her bir posta için, o postada görevli memur ve işçiler ( deniz vasıtası personeli dahil ) ile hizmete tahsis edilen araç ve gereç dahil beklemenin beher saat ve kesri için 25 Euro ücret alınır.
ACENTE NEZARET MEMURLARI, PUANTÖR, FORMEN ve EKSTRA İŞÇİ:
İstanbul’da ( beher kişi / beher şift ) |
EURO |
Kargo nezaret memuru |
70 |
Baş puantör |
55 |
Puantör |
50 |
Formen |
50 |
İşçi |
40 |
AKTARMALAR:
Maliyete ilaveten beher aktarma için
Freight ton başına 1 Euro, asgari 70 Euro
MASRAF AVANSI:
Gemi sahipleri bütün gemi masraflarını döviz olarak geminin limana gelişinden önce avans olarak göndermeye mecburdurlar.
Her halükarda, bu avans geminin hareketinden önce acente tarafından alınmış olacaktır.
Şayet, istenilen para geminin hareketine kadar gemi sahibi veya işleticisi tarafından gönderilmekte gecikirse acente, gemi masrafları tutarı üzerinden aylık % 2,5 ‘a kadar gecikme zammı tahakkuk ettirme hakkına sahiptir.
H.NAVLUN ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLER VE DTO PAYI
NAVLUN ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLER VE DENİZ TİCARET ODASI PAYI:
a) Navlun Vergisi: Yalnız ihraç eşyası yüklemeleri için armatör hesabına navlun ve yolcu hasılatı üzerinden (Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması olan ülkeler (*) hariç): % 5,05
(*) Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması Olan Ülkeler Listesi
b) Deniz Ticaret Odası Oda Payı:
1. Konteyner ve RO/RO Gemileri: (2019 Yılı)
Türkiye Limanlarından yük alan veya limanlara yük getiren Yabancı Bayraklı gemiler ile yabancılara kiralanmış Türk Bayraklı Konteyner ve Ro – Ro vb. adet üzerinden taşımacılık yapan gemilerden Yükleme ve Boşaltma ‘dan ayrı ayrı sağladıkları tüm navlun hasılatı üzerinden;
Binde beşi (%0,05) geçmemek üzere
İthal ve İhraç yüklerinde 550 Amerikan Dolarını aşmamak,
Aynı geminin hem yükleme hem de boşaltmasının, aynı limanda, aynı seferde ve aynı acente tarafından beyan edilmesi halinde 550 + 550=1100 ABD Doları yerine 412,50 + 412,50 = 825 ABD Dolarını aşmamak kaydıyla Navlun Hasılatı Oda Payı Ücreti alınır.
2. Kuru Yük, Sıvı Yük ve Dökme Yük Gemileri: (2019 Yılı)
Türkiye limanlarından yük alan veya limanlara yük getiren yabancı bayraklı ile yabancılara kiralanmış Türk bayraklı kuru yük, sıvı yük ve dökme yük taşıyan gemilerden, yükleme ve boşaltma ‘dan ayrı ayrı sağladıkları tüm navlun hasılatı üzerinden binde beşi (% 0,05) geçmemek üzere aşağıdaki tablolardaki oranlara göre Navlun Hasılatı Oda payı Ücreti alınır.
Taşınan Yükün Ton (MT) Ağırlığı |
Ödenecek Tavan Ücret Tutarı (ABD ) |
0 – 20000 |
550 |
20001 – 40000 |
800 |
40001 – 60000 |
1050 |
60001 – 100000 |
1300 |
100001 ve yukarısı |
1650 |
Aynı geminin hem yükleme hem de boşaltmasının, aynı limanda, aynı seferde ve aynı acente tarafından beyan edilmesi halinde aşağıdaki tabloya göre indirimli Navlun Hasılatı Oda Payı Ücreti alınır.
Taşınan Yükün Ton (MT) Ağırlığı |
Tavan Ücret Tutarı |
İndirimli Ödenecek Tavan Ücret Tutarı (ABD) |
0 – 20000 |
(550 + 550) |
825 |
20001 – 40000 |
(800 + 800) |
1200 |
40001 – 60000 |
(1050 + 1050) |
1575 |
60001 – 100000 |
(1300 + 1300) |
1950 |
100001 ve yukarısı |
(1650 + 1650) |
2475 |
Aynı acente tarafından aynı geminin, aynı seferinin aynı limandaki yükleme ve boşaltma işlemlerinin farklı tonaj olması halinde, indirim tutarı yüksek tonaj aralığı dikkate alınarak uygulanacaktır.
(Kaynak: İMEAK Deniz Ticaret Odası Web Sayfası)
DENİZ TİCARET ODASI HİZMET ÜCRETLERİ TARİFESİ: (2020 Yılı)
a. Türk Bayraklı Gemilerden Alınacak Liman Hizmet Ücret Tarifesi:
Gemi Gros Tonu |
Tutar ( TL ) |
|||
0 |
500 |
Bunker Tankerler İçin |
80 |
|
0 |
500 |
GT |
Kadar |
115 |
501 |
1500 |
GT |
Kadar |
195 |
1501 |
2500 |
GT |
Kadar |
345 |
2501 |
5000 |
GT |
Kadar |
485 |
5001 |
10000 |
GT |
Kadar |
575 |
10001 |
25000 |
GT |
Kadar |
685 |
25001 |
35000 |
GT |
Kadar |
780 |
35001 |
50000 |
GT |
Kadar |
865 |
50001 |
GT |
Ve Yukarısı |
925 |
b. Yabancı Bayraklı Gemilerden Alınacak Liman Ücret Tarifesi: (2020 Yılı)
Gemi Gros Tonu |
Tutar ( TL ) |
|||
0 |
500 |
GT |
Kadar |
230 |
501 |
1000 |
GT |
Kadar |
390 |
1001 |
1500 |
GT |
Kadar |
485 |
1501 |
2000 |
GT |
Kadar |
595 |
2001 |
2500 |
GT |
Kadar |
690 |
2501 |
5000 |
GT |
Kadar |
780 |
5001 |
10000 |
GT |
Kadar |
810 |
10001 |
25000 |
GT |
Kadar |
885 |
25001 |
GT |
Ve Yukarısı |
945 |
(Kaynak: İMEAK Deniz Ticaret Odası Web Sayfası)